Beste posters en lezers,

Dit prikbord wordt niet goed bezocht en hier wordt al amper gepost, daarom laat ik de touwtjes doorgaans vieren.

Gaat het alleen om een vakantie woning, een paar appartementen of een andere vakantie gerelateerde reisaanbieding, soit. Als het met reizen naar de Middellandse Zee te maken heeft, dan laat ik het gerust toe. Tenslotte gaat het dan nog om de vakantiebestemming van deze startpagina; de Middellandse Zee.

Anders wordt het wanneer er onderwerpen worden geopend die weliswaar de locatie (rond de Middellandse Zee) gemeen hebben, maar verder totaal niet gerelateerd zijn aan de Middellandse Zee zelf, of als reisbestemming.

Dus ja, ik heb sympathie met de onderdrukking van de Palestijnen, maar dat dit gebeurt in het oostelijk Middellandsezee gebied is alleen een geografische en politieke aangelegenheid. In elk geval niet meer van invloed op de Middellandse Zee, dan een nieuwe pindakaas fabriek in Barcelona of Venetië.

En dat er dieren ergens in Andelucië al dan niet ritueel geslacht worden ( of ik er nu met tranen in mijn ogen naar kan kijken of niet)… is net zo weinig van toepassing op dit prikbord, dan de illegale sigarettensmokkel via Servië's enige haven. Dat is niet waar de gemiddelde bezoeker naar zoekt, en zeker niet wat ik voor ogen heb.

Nu is wat ik voor ogen heb en wat ik nu wel goedkeur ook niet op een lijn, het liefst zou ik discussies zien over de leukste plekjes rond de Middellandse Zee, tips voor onontdekte plekjes, ervaringstips… of zelfs discussies over musea die met de Middellandse Zee te maken hebben en hun maritieme geschiedenis… maar met de Middellandse Zee als middelpunt… niet als decor,